Overzicht artikels / 5 redenen waarom je als horecazaak vandaag niet zonder webshop kan

5 redenen waarom je als horecazaak vandaag niet zonder webshop kan

Online koopgedrag is vandaag niet meer weg te denken uit de wereld van de consument. In een service-economie moet je als bedrijf of horecazaak ook online kunnen aanbieden wat je offline doet. Hier heb je 5 redenen waarom je als horecazaak e-commerce moet omarmen.

1. Creëer instant een groter bereik als horeca

Door je horecazaak online uit te breiden creëer je een extra kanaal dat een groter bereik aan klanten genereert. Zo ben je niet langer gelimiteerd tot enkel een fysieke locatie en kunnen klanten bestellingen plaatsen vanuit hun luie zetel via laptop, gsm of tablet. Een consument maakt in 2020 geen aankoop uitsluitend op vaste locatie.

2. Nieuwe manier om producten zoals frietjes en broodjes in de kijker te zetten

Een webshop is de ideale manier om nieuwe aanbiedingen te promoten. Door een webshop toe te voegen aan jouw online identiteit creëer je een organische customer journey. Je eigen nieuwe producten aanbieden verloopt zo veel makkelijker. Zo kan je een nieuw broodje of nieuwe saus bij de frietjes makkelijker promoten.

3. Een webshop is niet per se een dure en tijdrovende investering

Een webshop starten hoeft geen prijzig werk van lange adem te zijn. Tegenwoordig zijn er heel wat betaalbare webshop developers die met verstaanbare modules werken en je binnen de dag online helpen. Bij Unipage.eu kan je binnen de 24 uur een gebruiksvriendelijke webshop aanmaken helemaal zelf eenvoudig te beheren. De gemiddelde eigenaars in de horeca hebben minder dan een uur nodig om hun eigen online winkel verkoopsklaar te maken.

4. E-commerce is vandaag en morgen onvermijdbaar, ook in de horeca

Hier enkele cijfers om je over de streep te trekken. Vandaag zijn er wereldwijd meer dan 2 miljard online shoppers. Tegen 2021 zal de omzet van de globale e-commerce 4,8 biljoen dollar bedragen. E-commerce loopt als trein en het aanschaffen van een webshop is een

booming business. Online bestellen is een dagdagelijkse gewoonte voor millennials, gen X en gen Z aangezien die verknocht zijn aan hun smartphone. Daar moet je als horecazaak helemaal op inspelen.

(https://fortunly.com/statistics/ecommerce-statistics)

5. Meer reviews voor jouw broodjeszaak of frituur

De consument vandaag wil persoonlijke service. Een webshop biedt die service door in te spelen op de voorwaarden van de consument. Dat kan gaan om betalingskeuze, uitleg over wanneer het verzonden is of leverings-en ophaalopties. Het zijn kleine, maar belangrijke vormen van interactie die service compleet maken. Iets wat een horecazaak kan en moet online aanbieden. Betere service leidt dan uiteraard ook tot meer reviews. Zo zet je een vicieuze cirkel aan de gang die enkel maar kan leiden tot meer klanten.

 

Vraag nu vrijblijvend een demo aan