Overzicht artikels / Waar je moet op letten als je een webshop start voor je horecazaak

Waar je moet op letten als je een webshop start voor je horecazaak

Een webshop starten in de horeca is niet evident. Er lijkt veel bij te komen kijken. Naast rechtstreekse communicatie via mailing en sociale media moet je er ook voor zorgen dat je webshop op andere manieren gevonden wordt. Het is maar één van de vele zaken waar je moet op letten. Wij hebben alvast enkele belangrijkste punten opgelijst als je met jouw zaak nu ook online broodjes en frietjes wilt verkopen.

1. Zorg dat mensen jouw webshop vinden in Google

Als ze je webshop niet vinden, kunnen ze ook niets kopen. Vindbaarheid in google is dus cruciaal. Door SEO-zoekwoorden in je producttitels en beschrijvingen op te nemen, zal je site hoger scoren in de resultaten van Google. Bovenaan zichtbaar in Google wil zeggen meer sitebezoeken. Meer websitebezoekers zorgen op hun beurt voor hopelijk meer conversie. De webshop module van Unipage is op zijn beurt compleet geoptimaliseerd voor zoekmachines zoals Google.

2. Zorg dat je producten duidelijk vindbaar zijn op je webshop

Het is belangrijk dat jouw webshop uniformiteit, structuur en gebruiksvriendelijkheid uitstraalt. Je moet producten makkelijk kunnen toevoegen, sorteren, bundelen, categoriseren, afprijzen en verkopen. Verder moet je ook stilstaan bij het navigatiegedrag van een potentïele klant. Een webshop moet in zo weinig mogelijk kliks de bezoeker naar zijn doel brengen.

3. Geef voldoende betalingsmogelijkheden in je online frituur of broodjeszaak

Onderzoek toont aan dat een groot gedeelte van consumenten afhaakt op het moment wanneer er enkel creditcardgegevens gevraagd worden. Net zoals op jouw fysieke locatie(s) is het van belang om ook online meerdere betalingsopties te voorzien. Zo kan de consument naar gelang zijn eigen keuze de bestelling afronden. Door te kiezen voor Unipage zorg je voor tal van beschikbare betaalopties dankzij onze samenwerking met Mollie. Klanten kunnen betalen met Payconiq/Bancontact app of Apple Pay.

4. Een uitstekende online support is een must

Jouw klanten moeten het gevoel hebben dat ze voor, tijdens en na hun aankoop altijd in communicatie kunnen staan met de support van de webshop. Horeca is nu eenmaal een hospitaliteits business. Unipage heeft een CRM-systeem dat je toelaat je klantenrelatie met open communicatie en correcte probleemoplossing aan te pakken. Hierdoor creëer je vertrouwen en bijgevolg recurrente klanten.

5. Vermijd lange laadtijden

Bij Unipage voorzien wij onze klanten van een pragmatisch, slim en vooral snel bestelsysteem om zo geen inkomsten te laten liggen. Een trage webshop is namelijk enorm frustrerend voor bezoekers. Hierdoor is de kans groot dat ze hun bezoek afbreken. Recente studies hebben aangetoond dat snelle webshops een hogere conversiegraad hebben. Dat wil zeggen het percentage aan mensen die de webshop bezoekt en dan ook effectief iets koopt. Zelfs een verschil van 1 second kan een grote impact hebben op de omzet van je online horecazaak.

 

Vraag nu vrijblijvend een demo aan